شهیدان زنده اند الله اکبر....

من یادم هست شب دوم عملیات چزابه بود ، شهید چراغچی نزد شهید خادم الشریعه آمد و گفت من می خواهم بروم و از خط خبر بگیرم گفت : نمی خواهد بروی ، گفت: من باید بروم ، می خواهم مهمات ببرم گفت : اگر می خواهی مهمات ببری راننده می برد تو نمی خواهد ببری گفت : می خواهم بروم اطلاعاتی از آنجا بگیرم. گفت: بچه ها پشت بی سیم هستند هر اطلاعاتی می خواهی بگیری بگو بچه ها بدهند . گفت: من اصلا می خواهم بروم خط را ببینم چگونه است ؟ گفت: نمی خواهد بروی. گفت: تو بگویی یا نگویی من می روم . پس بهتر که بگویی برو . گفت: پس اگر خودت می خواهی بروی که برو . شهید چراغچی آنجا ایستاد و دید بالاخره به این شکل نمی تواند نظر ایشان را بگیرد . با یک حالت دوستی و رفاقت با اینها برخورد کرد که بگذار ما برویم یک خبری از خط بگیریم . در نهایت به او گفت : برو. شهید چراغچی همراه با ماشینی که مهمات داشت ، رفت و بلافاصله بعد از همان قضیه شهید چراغچی مجروح برگشت که ایشان را به بیمارستان منطقه بردند و می خواستند از آنجا به اهوار اعزامش کنند . خادم الشریعه خودش رفت از آنجا خبر گرفت و آمد . هنوز پایش به سنگر نرسیده بود که دیدیم شهید چراغچی با سر باندپیچی شده و لباس خونی آمد . گفت : چرا آمدی ؟ گفت: من اهواز نمی روم . گفت: تو باید بروی استراحت کنی. گفت: نه من استراحت نمی کنم و همانجا ایستاد .


راوی :سید محمد حسینی
***********

خاطرات بیشتر در ادامه مطلب...


ادامه مطلب ...

شهید متوسلیان : جنگیدن با اسرائیل راحت تر از عراق است

نشریه «پیام انقلاب»، ارگان سپاه پاسداران در سال 1361 طی مصاحبه ای با سردار شهید حاج احمد متوسلیان، به تشریح شرایط منطقه و لبنان پرداخته است.این آخرین مصاحبه آن سردار شهید پیش از اسارت به دست مزدوران رژیم صهیونیستی است.متن این مصاحبه را پس از 26 سال می خوانید:


*فرصتی پیش آمد تا با برادر احمد فرمانده نیروهای اعزامی سپاه به لبنان نشستی داشته باشیم و در رابطه با هجوم وحشیانه اسرائیل به لبنان و ابعاد و اهداف این تجاوز از یکطرف و مقاومت و جانبازی نیروهای فلسطینی، سوری از طرف دیگر و همچنین عکس‌العمل مردم و مقامات سوریه و لبنان از اعزام نیروهای ایرانی به لبنان و برناهم آینده این نیروها در لبنان گفتگویی داشته باشیم که امید است این گفتگو برای مردم شهید‌پرور ایران که آزادی قدس را از آرمانها و واجبات خویش می‌شمارند، مفید واقع افتد.

انشاءا...
متن کامل در ادامه مطلب...
ادامه مطلب ...