هیئت الغدیر ایلام

با عرض سلام خدمت خوانندگان عزیز

هیئت الغدیر ایلام در نظر دارد تا گوشه ای از فضائل بیشمار حضرت علی (ع) را به خوانندگان عزیز ارائه دهد. امید است با عنایت خداوند متعال ذره ای از حق مولا را ادا نماییم. انشاءالله در پستهای بعدی مطالب ارزنده ای ارائه میکنیم.

البته موضوعات متعددی هم که در جلسات هفتگی هیئت که روزهای پنج شنبه برگزار می شود در این وبلاگ قرار می گیرد.

همچنین پیشنهاد می کنیم که از آرشیو موضوعی استفاده کنید تا مطالب سریعتر و راحت تر در اختیارتان قرار بگیرد.

ما را از نظرات با ارزش خودتان بهره مند سازید.

در ضمن دوستان عزیز میتوانند فایل های تصویری این وبلاگ را از سایت آپارات مشاهده و دانلود نمایند. 

با تشکر. پچه های هئیت الغدیر ایلام

ارزش واقعی انسان به چیست؟

خاطره ای جالب از علامه محمد تقی جعفری (ره) :

 

علامه محمد تقی جعفری (رحمه­ الله علیه) می گفتند:

عده ای از جامعه ­شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: ارزش واقعی انسان به چیست.

برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه ی آن است. اما معیار ارزش انسانها در چیست؟

هر کدام از جامعه شناسان صحبتهایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند.

بعد وقتی نوبت به بنده رسید گفتم : اگر میخواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق میورزد.

ادامه نوشته

بیداری اسلامی و نقش ولایت پذیری در دفاع مقدس - قسمت اول

 بیداری اسلامی و نقش ولایت پذیری در دفاع مقدس

 مقدمه

روحیه مهم­ترین عامل در جنگ­ها و یکی ار اصول پیروزی به شمار می آید. از نظر صاحبنظران استراتژیک ار جمله؛ سن تزو، کلاوزیتس، ناپلئون، فیلد مارشال، مونتگمری و ... قوای روحی در رزم مهم­تر از قوای جسمانی است. روحیه یک حالت، تمایل یا واکنش روان شناختی است که با ویژگیهایی نظیر خلق بالا ، عاطفه مثبت ، اعتماد به خود ، حمیت گروهی ، تمایل زیاد برای به سامان رساندن ماموریت‌های گروه، مشخص  می شود(لباک ، 1991)، یا به تعبیر (منینگ 2006 ) روحیه نوعی آمادگی داوطلبانه ، متهورانه و شجاعانه حمیت ، اعتماد به نفس ، شجاعت و نشاط مشخص می شود .

روحیه قوی به بعد شخصیتی متاثر از هنجارهای فردی و خانوادگی اشاره دارد و نیز به همکاری جمعی متأثر از نهادهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تاریخی باز می­گردد. روحیه ملی و مردمان یک کشور در باورها، اعتقادات، ارزش­ها  و فرهنگ ملی و عمومی کشورها ریشه عمیقی دارد و روحیه جنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. و در نگرش و فرهنگ دفاعی نیروهای مسلح یک کشور ریشه دارد. در تاریخ جنگی کشورها روحیه جنگی سربازان در آفرینش پیروزی­های بزرگ نقش اساسی دارد. برای نمونه می توان به روحیه جنگی نیروی مسلح ایران و رزمندگان بسیجی در جنگ با ارتش صدام حسین در طول دوران دفاع مقدس و آزادسازی مناطق اشغالی و همچنین حفظ این ویژگی تا پایان جنگ، اشاره کرد.

 

متن کامل در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

بیداری اسلامی و نقش ولایت پذیری در دفاع مقدس - قسمت دوم

2- دفاع مقدس و روحیه حماسی

دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران حامل فرهنگ و ویژگی های روانشناختی و جامعه شناختی ویژه ای است که آن را از سایر نبردها و جنگ های متعارف به استثنای نبردهای قهرمانان صدر اسلام متمایز می سازد . فرهنگ و ادبیاتی که در دفاع مقدس تولید شد آمیزه ای از حماسه و عرفان بود و درون مایه آن باورهای دینی و اندیشه دفاعی اسلام بود که حضرت امام (ره) در تبیین و تولید این فرهنگ و ادبیات نقش تعیین کننده ای دارند. تبیین، حفظ و توسعه این فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین مولفه قدرت نرم کشور  برای بهره برداری از آن درجنگهای آینده  ضرورتی جدی است. روحیه حماسی ملت ایران و روحیه رزمی رزمندگان در میدانهای نبرد با دشمن بعثی، یکی از عوامل سرنوشت ساز در دفاع مقدس و دستاوردهای آن بود که آثار و پیامدهای گسترده ای در پشتیبانی از جنگ و پیروزی در میدان نبرد داشت.

ادامه نوشته

کلیپ تصويري: جهنم غرب

http://www.gerdab.ir/files/fa/news/1390/10/26/19219_101.jpgکلیپ تصويري: جهنم غرب


بزرگترین ستم به جامعه جهانی، سلطه قدرتمندان و استیلای نظام سلطه و تقسیم كشورهای جهان به سلطه گر و سلطه پذیر است به همین دلیل سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر مخالفت با نظام سلطه استوار شده است.88/11/1


دانلود كنيد /6 مگابايت


منبع : نسيم

دانلود کتاب پاسخ به شبهات رایج ولایت فقیه

دانلود کتاب شبهات رایج ولایت فقیه

دانلود کتاب پاسخ به شبهات رایج ولایت فقیه


مجموعه ارزشمند و نفیس "ولایت فقیه " که گزیده ای از مجموعه اطلاعات 130 جلد کتاب پیرامون موضوع ولایت فقیه در قالب جذاب و گیرای پرسش و پاسخ به رفع شبهات رایج حول این بحث اساسی و محوری می پردازد.


http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifدانلود کتاب شبهات ولايت فقيه / 1مگابایت PDF


با تشکر از : دفتر فرهنگی فخرالأئمه(ع)

حاشیه های خواندنی حضور رهبر انقلاب درمنزل شهید رضایی نژاد

آقا نقاشی آرمیتا را باخودش برد/ارمیتا:پس چرا عکس بابا رو نشون ندادن./حاشیه های خواندنی حضور رهبر انقلاب درمنزل شهید رضایی نژاد

گزارشی از حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در منزل شهید داریوش رضایی‌نژاد

از همان لحظه‌ی ورودمان، دختربچه شروع می‌كند به ورجه وورجه توی اتاق. اسمش «آرمیتا»ست؛ آرمیتا رضایی‌نژاد؛ دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد. 5 ساله است. احتمالا خوشحالی‌اش از این است كه امروز این همه مهمان به خانه‌شان آمده. «خانه» كه چه عرض كنم؛ نمی‌دانم با گذشت چندماه، توانسته اینجا را به عنوان خانه قبول كند یا نه. بعد از این كه پدرش را جلوی چشمان او و مادرش شهید كردند، به‌خاطر مسائل روحی، به این محل نقل مكان كرده‌اند. خانه‌ای ظاهرا نوساز كه هنوز به جز یك قاب عكس بزرگ از پدر، چیز دیگری روی دیوارهایش نصب نشده؛ حتی عكس آرمیتا روی دوش پدر هم روی میز است.
ادامه نوشته

کاربرد واژه کلمه : «امام» در قرآن و احادیث

کاربرد واژه کلمه : «امام» در قرآن و احادیث

آیا می توان به یک فرد غیر معصوم گفت «امام»؟ و بر این اساس، آیا دست به تحریف روایاتی نزده ایم که تعداد ائمه (ع) را دوازده تا و همگی را از قریش می داند؟ واژه امام، در ادبیات کلامی و سیاسی اسلام، به شکل توقیفی نیستب، یعنی برای امام جماعت، امام جمعه، و حتی امام جائر نیز استفاده می شود؛ فی المثل در قرآن برای سران موثر در جامعه کفر، اصطلاح ائمة الکفر به کار رفته است. بنابر این کاربرد امام در مورد پیشوای جامعه اسلامی که از سوی امام زمان مورد نصب عام قرار گرفته است، قطعا بلا اشکال بلکه بسیار مفید و حتی ضروری است. در طول تاریخ اسلام، برخی از علمای اهل سنت به امام معروف شده اند؛ از جمله محمد غزالی، فخر رازی و ...؛ اما در میان شیعه، این واژه بیشتر برای ائمه معصومین منصوصین به کار رفته است و کمتر برای یک فرد غیر معصوم به کار رفته است. شاید دلیل اصلی آن هم این بوده است که امام بیشتر به معنای رهبری سیاسی و استراتژیک جامعه است و در دوران غیبت کبرا، شیعیان در اقلیت مطلق و تقیه شدیدی به سر می بردند و زمینه امامت علنی از سوی علمای شیعه نبوده است. اینک به بررسی امکان کاربرد کلمه امام بر یک فرد غیر معصوم می پردازیم؛ به این معنا که آیا کلمه «امام» یک مفهوم «توقیفی» است و فقط باید از ناحیه شرع مقدس برای فردی به کار رود تا ما هم بتوانیم آن را در همان مورد به کار ببریم، یا می توان در موارد غیر منصوص هم به کار برد؟

متن کامل در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

ولايت فقيه در صحيحه زراره

ولايت فقيه در صحيحه زراره بيش از سی سال است که اصل ولايت فقيه رسماً و عملاً بر کشور اسلامى ايران سايه افکنده و ملت بزرگ و رشيد ما را زير بال و پر خود گرفته است و مردم هوشمند و متدين ما نيز چه به استناد عقايد مذهبى خود و چه به ملاحظه قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران، اصل ياد شده را گردن نهاده و حاکميت آن را پذيرا شده اند.

لکن با اينکه در باره مسأله ولايت فقيه تحقيقات فراوان انجام گرفته، کتابها و مقالات گوناگون انتشار يافته، سخنرانى ها و کلاسها و تدريس هاى متنوع و در سطحهاى مختلف برگزار شده است، با اين حال، هنوز مسأله به آخر نرسيده و ما هميشه شاهد پرسشهاى جديد، و ابهامها، ايرادها، استفسارهاى تازه اى (هر چند از نظر مبنائى و علمى چه بسا تازه نباشند) هستيم و بديهى است که در آينده نيز چنين خواهد بود.

 

ادامه نوشته

تصویر زیبای امام خمینی(ره)

تصویر زیبای امام خمینی(ره)

http://www.leader-khamenei.net/image/khomeini/1.jpeg

 

 در ادامه مطلب ببینید...

 

ادامه نوشته

مادرجان! وقتی جسدم را آوردند اگر سرداشتم صورتم را ببوس و اگرنداشتم خدا را شكركن

مادرجان! وقتی جسدم را آوردند اگر سرداشتم صورتم را ببوس و اگرنداشتم خدا را شكركن

به گزارش رزمندگان شمال، آنچه خواهید خواند تورق کوتاهی است از دفتر زندگانی پرافتخار روحانی و عارف شهید یونس یونسی؛ پیک گردان امام محمدباقر(ع) لشکر خط شکن 25 کربلا. شهید عارفی که بعد از سه مرتبه جانبازی، سرانجام صیغه عقدش با عروس شهادت جاری شد و البته دو امانت گرانبها از خود برای نسلهای بعد به یادگار گذاشت. دستنوشته های ناب و وصیتنامه عرفانی و عاشقانه ای که انسان را تکان می دهد که براستی دانشگاه دفاع مقدس چه فارغ التحصیلان نخبه ای داشت که هر کدام آنها برای بیداری و تحول روستا، شهر، استان و حتی یک کشور کافیست.

ادامه نوشته

میثاق طلبگی؛ خلاصه‌ای از زندگی علمی و طلبگی امام خامنه‌ای

آن چه در پی می آید، برش هایی از زندگی علمی و طلبگی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای در شهرهای مشهد و قم، از سال ۱۳۳۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی است:


۱۳۳۰:
از دوازده سالگی و با حضور در «مدرسه سلیمان خان» و «نواب» مشهد، پس از طی دوره مقدماتی، در فراگیری دروس سطح چون معالم، قوانین، شرح لمعه، رسائل، مکاسب و کفایه، از اساتیدی مثل حضرات آیات میرزا احمد مدرس یزدی، حاج شیخ هاشم قزوینی و سید جلیل حسینی سیستانی استفاده کرد. اما استادی که سید علی خامنه‌ای استفاده فراوانی در فراگیری دروس سطح از درس و تدریسش برد، کسی نبود جز پدرش، آیت الله سید جواد خامنه‌ای که از سوی آیات عظام نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی اجازه اجتهاد داشت.

۱۳۳۴: شانزده سالگی سید علی، آغاز حضور وی در دروس خارج فقه آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی بود. هم‌زمان، در جلسات مرحوم حاج میرزا جواد تهرانی حاضر می‌شد که مباحث آن بیشتر به نقد و رد کتاب فلسفه‌ی منظومه حاج ملاهادی سبزواری می گذشت. اما به دلیل علاقه آیت الله خامنه‌ای به فلسفه و جو ضد فلسفه آن روزهای مشهد، ناگزیر بوددر درس مرحوم آقا شیخ رضا ایسی از اساتید فلسفه و دوستان مورد وثوق حضرت آیت الله میلانی به صورت پنهانی و خصوصی شرکت کند.



ادامه نوشته

۱۷۲ نکته از واقعه جانسوز کربلا

 

۱۷۲ نکته از واقعه جانسوز کربلابه گزارش مهر، با استفاده از آمار می توان هر موضوع یا حادثه ای را دقیق تر بیان کرد تا افراد نیز آن را بهتر درک کنند؛ نقش آمار در ارائه سیمای روشنتر از هر موضوع و حادثه، غیر قابل انکار است.

به دلیل آنکه بعضی از مطالب آماری، زمانی و مکانی، حادثه کربلا را گویا تر می سازد، ۱۷۲ نکته از این واقعه جانسوز و ۷۲ شهید کربلا بیان می شود:

خصوصیات منطقه عملیاتی کربلای ۶۱ هجری


ادامه نوشته

مسیر کاروان اسرای کربلا+نقشه


مسیر کاروان اسرای کربلا+نقشهنقشه ابتکاری «خط سیر کاروان حسینی از مدینه به مدینه» به خوبی نشان می‌دهد که کاروان اسرای دشت کربلا چگونه مسیر پررنج و محنت 4 هزار کیلومتری را منزل به منزل پیمودند تا این که به موطن خود یعنی مدینه بازگشتند.

 

به گزارش مشرق، از نظر تاریخی بعد از واقعه عاشورا اخبار چندانی از ماجرای سفر کاروان اسرا در دسترس نیست. مرحوم شیخ عباس قمی در «نفس المهموم» نیز بدین نکته تصریح می‌کند.

 



 


در چند نقل آمده است که کاروان اسرا روز اول صفر به شام رسیده‌اند، اما اینکه دقیقاً چند روز در راه بوده‌اند و از چه مسیری خود را به شام رسانده‌اند، مشخص نیست. بر این اساس، بین شام و کوفه حداقل سه مسیر اصلی وجود داشته است و احتمالاً کاروان اسرا از یکی از این سه مسیر خود را به شام رسانیده‌اند. کوتاه‌ترین مسیر موجود، مسیر «بادیة‌الشام» است که تقریباً 800 کیلومتر است.


عکس بزرگتر به همراه توضیحات در ادامه...
ادامه نوشته

عکس هوایی از حرم امام حسین(ع) + ضریح شهدای کربلا


تصاویر بیشتر در ادامه....

ادامه نوشته

تنها زن شهیده کربلا

تنها زن شهیده کربلاواقعه عاشورای سال ۶۱ هجری، یكی از مهمترین حوادث تاریخ بشمار می رود و به سبب اهمیت فوق العاده است كه این واقعه از جهات گوناگون مورد دقت و بررسی قرار گرفته؛ شاید بتوان گفت كه در میان همه ی این بررسی ها و دقت ها به نقش زنان كمتر توجه شده است و این درحالی است كه زنان چه قبل از عاشورا و چه در روز عاشورا و چه بعد از روز عاشورا نقش بسیار مهمی داشته اند. رشادتها و از خود گذشتگی های بانوان در كاروان حسینی از مدینه تا مدینه آنقدر بزرگ و درس آموز است كه هر انسانی را به فكر فرو می برد.

ادامه نوشته

دانلود دعاها و زيارتها به صورت اسلايد(Powerpoint)

دانلود دعاها و زيارتها به صورت اسلايد(Powerpoint)برای اولین بار مجموعه ای بسیار زیبا از متون دعاها و زیارات که همگی با کیفیت بالا طراحی شده اند بر روی وب افزوده شد. این مجموعه هم اکنون کاملترین منبع برای این نوع دعاها، زیارات و متون مذهبی می باشد.

این مجموعه شامل کل قرآن کریم، دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، و روزهای هفته نیز می باشد.


دانلود در ادامه مطلب

ادامه نوشته

پایگاه اینترنتی رهبر انقلاب؛ پربازديدترین در خاورمیانه

پایگاه اینترنتی رهبر انقلاب؛ پربازديدترین در خاورمیانه

 به گزارش شبكه تلویزیونی 'N-tv' آلمان به نقل از موسسه 'پروفیل گروپ'، پایگاه اینترنتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، محبوب ترین و پربیننده ترین پایگاه اینترنتی در بین سیاستمداران در خاورمیانه است.به گزارش ایرنا، تارنمای این شبكه تلویزیونی براساس تحقیقات و با اتكاء به داده‌های پایگاه جستجوگر گوگل Google در فلسطین اشغالی افزود: پایگاه اینترنتی رهبر جمهوری اسلامی ایران به عنوان تارنمایی نمونه یاد شده كه حاوی مطالب و گزارش‏هایی با كیفیت بالا است. 



شبكه خبری ان ت فاو(N-TV ) آلمان در ادامه این گزارش آورده است: بررسی‌ های این موسسه مویّد این واقعیت است كه تارنمای آیت الله خامنه‌ای به گونه ای پیشرو در درج مطالب، اخبار و گزارش‏ها عمل می‏كند و روزانه علاقمندان متعددی از سراسر جهان را به خود جلب می‏كند.

این شبكه خبری افزود: این درحالی است كه كمتر كسی در جهان به خواندن مطالب تارنماهای دیگر سیاستمداران از جمله اروپایی از خود علاقه نشان می‌دهند.

در این میان سایت اینترنتی ' آنگلا مركل' صدراعظم آلمان در پایین ‌ترین درجه استقبال قرار گرفته است.

شبكه خبریN-TV در ادامه می افزاید، از علل اصلی موفقیت و محبوبیت پایگاه اینترنتی رهبر جمهوری اسلامی ایران تنوع زبانی و دیگری بالا بودن كیفی مطالب مندرج درآن است.

تحقیقات و بررسی‌های موسسه'پروفیل گروگپ'(Profile Group)برگرفته ازتعداد مراجعه كنندگان به پایگاههای اینترنتی سیاستمداران جهان است.

منبع: رجا

تصاویر منتشر نشده از لحظه به آغوش کشیدن امام حسین(ع) توسط رزمنده شهید شمالی

تصاویر منتشر نشده از لحظه به آغوش کشیدن امام حسین(ع) توسط رزمنده شهید شمالی به گزارش رزمندگان شمال، در سال 1341 هجری شمسی و در شهر مذهبي و شهيد پرور بابل، فرزندی از خانواده ای کشاورز چشم به جهان گشود که نام او را "محمد زمان" نهادند.

"محمد زمان" از همان كودكي، دستانش به كار و زحمت آبديده گشت. همراه با کار کشاورزی، تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را به سر برد و راهي دبيرستان شد و موفق به اخذ مدرک ديپلم گشت. در كنكور تجربي شركت كرد و در رشته پزشكي قبول شد.

ادامه نوشته

مصاحبه خواندنی از ایت الله مهدوی کنی درباره امام خامنه ای

شايد بسياري از آنان كه حداقل چهار دهه از زندگي خود را پشت سر گذارده‌اند،‌ به ياد بياورند كلام حضرت روح‌الله‌رحمت‌الله‌علیه را كه فرمود: «ما به آقاي مهدوي‌ ارادت داشته‌ايم و خواهيم داشت!» نقش ارزشمند اين عالم بزرگوار در ساليان اخير و عبور دادن نظام از گردنه‌هاي صعب، مؤيدي است بر ارادتي كه امام انقلاب از آن دم مي‌زد. آنچه در پي مي‌آيد پاره‌اي از تحليل‌هاي ايشان از منش حكومتي رهبر انقلاب و نيز حاشيه‌ها و چالش‌هاي انتخابات پيش روست كه در گفت و شنود با مجله پاسدار اسلام بيان داشته‌اند.


متن کامل درادامه مطلب...

ادامه نوشته